Assalamualaikum dan hi :)

Long time no see yaa. Okay, harini secara tiba-tiba nak jadi rajin after beberapa bulan tak update. Siapa alert tu, mungkin perasan bukan bulan sebenarnya.
ALMOST A YEAR . Hehe .

First of all, aku ada twitter (mcm aku sorang je ada ceh -.-) Follow laa. Haha! No no, nahi nahi bukan tu sebenarnya. Apa yang aku perasan sekarang, ramai wanita-wanita perempuan-perempuan yang update tentang rasa sedih bila ada masalah dengan gewe (bf dlm bahasa kelantan) dia. Ada yang menangis, ada yang berpujangga, ada yang kata diri tu tak guna tak dihargai, tak sempurna, tak cantik, tak nak hidup lagi, tak nak makan tak nak minum dan bermacam TAK lagi.

Ya Allah. Wahai kaum hawa, sesungguhnya kamulah yang tercantik disekalian alam. Sesungguhnya darjatmu tinggi sehingga digelarkan PERHIASAN DUNIA. Ya, sememangnya sakit bila ditolak, dikecewakan tapi tu semua ujian dan dugaan. Aku pandai cakap? 
(sbb aku pun pernah rasa). 

Hawa, awak tahu tak erti ketabahan? erti kekuatan? erti keikhlasan? Awak sedar tak yang kita memiliki sifat tu semua disudut hati yg paling dalam. Sebelum awak cakap awak useless, tolonglah ingat satu perkara. Wanita adalah sangat berharga dan ketabahannya menjangkau segala-galanya. Jangan disebabkan awak dikecewakan oleh sang Adam awak nak menyerah menangis? :) (Ada sebab kenapa semua tu). Sayang, ingatlah ini baru permulaan. Bukan pengakhirannya.

Awak tahu tak? mungkin dia tinggalkan awak sebab ada yang terbaik yang menanti awak. Percayalah, anggaplah dia umpama seseorang yang membawa awak pergi ke arah jodoh awak yang sebenarnya :)

"Pernah dengar satu cerita? yang dimana ada sebuah epal yang terletak tinggi diatas pokok. Tiada seorang pun yang mampu memetiknya. Saban hari saban masa. Hingga ia dengan sendiri menurunkan darjat ketinggiannya sehingga mampu dipetik oleh orang lain. setelah dimakan dibuang pula"
(last tu aku tambah hehe)

Apa yg anem nak sampaikan dekat sini, Tolonglah ubah persepsi diri sendiri. Kita perempuan yang ada nilainya, jangan menangis jangan merendahkan darjat kita. (Noteself) Apa yang kita rasa sekarang, jadikan sebagai pengajaran dan kita hargai semua yang kita dah lalui. Percayalah, jodoh semua tu adalah cerminan dari diri kita. Nak yang terbaik? Perbaikilah diri kita. Sesungguhnya, lelaki yang baik untuk wanita baik, wanita baik untuk lelaki yang baik :) (InsyaAllah untuk renungan anem juga)

Bagi diri kita masa, renungkan apa kebaikan kita mengutuk diri kita? Merendahkan martabat kita? Semua itu adalah pilihan. Tapi pilihan yang tidak sepatutnya menjadi Kesilapan.  Tak yakin lagi? Apa adanya wanita seperti kita? Nahh, baca lah semua kata-kata kat bawah ni. Semoga kita dapat semangat baru dan menjadi lebih baik dan tahu menghargai diri sendiri. :) *maaf andai salah kata salah bicara salah segalanya, cuma memberi semangat dan pendapat

"Wanita adalah hiasan dunia, seindah hiasan adalah wanita solehah yang akan membahagiakan syurga didalam rumahtangga."

"Wanita adalah hiasan dunia, sabaik-baik hiasan adalah wanita solehah yang akan membahagiakan syurga di dunia."

"Wanita yang cantik tanpa peribadi yang mulia ,umpama kaca mata yang bersinar-bersinar, tetapi tidak melihat apa-apa."


"Kejelitaan wanita umpama sebilah mata pedang yg mampu memenggal leher seorang lelaki."


"Sesuatu kehidupan itu amat berharga. Janganlah disia-siakan, melainkan pada apa yang terbaik."

"Kita boleh mengubah diri kita dengan mengubah pemikiran, sikap dan amalan."

"Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan.Teruskan perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup."





ALLAH SWT TELAH JADIKAN KITA MANUSIA SEBAIK-BAIK KEJADIAN. BERSYUKUR ATAS NIKMATNYA, ALHAMDULILLAH :)

No comments:

Post a Comment